40-jarig jubileum Anton Pieck Museum gevierd met Hattemer brok

Op vrijdag 6 september vierde het Anton Pieck Museum zijn 40-jarig jubileum. Bezoekers werden op deze feestelijke dag verwelkomd met koffie en Hattemer brok. De eerste bezoeker was Cora, een vrouw uit Den Helder, die toevallig om de hoek woont van het geboortehuis van Anton Pieck in de Koningsstraat. Tot haar grote verrassing ontdekte ze in het museum een geboortekaartje dat door Pieck was ontworpen en verstuurd ter ere van haar eigen geboorte.

Cora, die een bijzondere band bleek te hebben met Anton Pieck door deze onverwachte connectie, ontving de prent van het geboortekaartje als aandenken. Ze reageerde enthousiast: “Ik ga hem thuis gelijk inlijsten.”

Het jubileum werd zo niet alleen een feest voor het museum, maar ook een bijzondere ervaring voor de eerste bezoeker van de dag.