Schenking van €1000 van het project Kunst van Zolder

Op vrijdag 21 juni ontvingen Maaike van der Sluis en Jaap Zeeuw van der Laan van het Anton Pieck Museum, en Ruurd Jan Roorda van het Voerman Stadsmuseum Hattem, de opbrengst van de actie Kunst van Zolder. Deze actie werd georganiseerd door Jaap van Zaal en Bert Kieft in samenwerking met de Lions Club Hattem. Tijdens het Kunstfestival op 25 mei verkochten ze 28 van de 73 door Hattemers geschonken kunstwerken. Hierdoor konden in de tuin tussen de musea twee cheques van elk duizend euro worden overhandigd.

Oproep aan Hattemers

Voorafgaand aan de overhandiging van de cheques bedankten Van Zaal en Kieft iedereen die aan het succes van de actie heeft bijgedragen. Van Zaal benadrukte het vrijwillige karakter van de actie en prees het feit dat Hattem drie mooie musea heeft, waaronder het Bakkerijmuseum, die allemaal door vrijwilligers worden gerund. Hij deed een oproep aan de Hattemers om de musea te blijven bezoeken en daarmee te steunen.

Maaike van der Sluis sprak haar waardering uit richting de organisatie: “Een project met een duurzaam karakter, want kunst wordt doorgegeven.” Ruurd Jan Roorda vulde aan dat de actie een voorbeeld is van iets bedenken én uitvoeren: “Vaak blijft het bij denken, maar dit keer werd het ook gedaan.”

Foto: v.l.n.r. Jaap van der Laan, Ruurd Jan Roorda, Maaike van der Sluis, Bert Kieft en Jaap van Zaal

Ook gepubliceerd in:
De Hattemer